O brodu

Novi dizajn…

01

Dizajn je inspiriran klasom IMOCA 60 s velikim kokpitom i udobnim interijerom koja će pružati neponovljiv užitak jedrenja, ima moderne linije trupa i veliku širinu od 3.35 metara omogućava odlične performanse i daje puno prostora u unutrašnjosti, a imati će i stajaću visinu u salonu, 4 velika kreveta u 2 kabine, potpuno opremljenu kuhinju i kupaonu i pružati će puni komfor za krstarenje.

 02

Zahvaljujući širokoj krmi, trupu s chine-om i dva lista kormila, jedriti će i postizati brzine kao puno veći brodovi. Karbonski jarbol bez zadnjeg štraja, square top glavno jedro, uvlačivi baštun s velikim gennakerom omogućava jednostavno jedrenje, glisiranje i potpunu kontrolu nad brodom pri velikim brzinama. Jedinstveno obilježje je podizna kobilica i dva lista kormila što omogućava pristup uvalama, plažama i lučicama u koje inače mogu ući samo mali brodovi.

08

Line Drawings:

sailplan

Usporedba dizajna trupa s pobjednikom Vendee Globea, Macifom:

usporedba

Facebook       Twitter       Youtube       iJedrenje       Blog

Životopis brodograditelja…

…………………………………………………………………………

Stari dizajn…

Dužina: 6.5 m

Širina: 2.8 m

Istisnina: 2 800 kg

Balast: 730 kg

Površina jedara: 35.5 m2

Novozelandski projektant John Welsford, inače specijaliziran za male brodove dizajnirao je Sundowner na zahtjev klijenta koji je sam htio sagraditi brod i s njim jedriti oko Svijeta, i pri tome proći i legendarni Cape Horn.

Tako je nastala lijepa jedrilica klasičnog dizajna dugačka 6.5 metara, široka 2.8 metara i istisnine 2800 kg. Nevjerojatno je da tako mali brod u kabini ima stajaću visinu (1.9m), ugrađeni dizelski motor, kuhinju, prijenosni WC, a na njemu ima mjesta za zalihe hrane, vode i goriva za prelazak oceana.

Charlie Whipple sagradio je brod za dvije godine i krenuo s Novog Zelanda prema Japanu, ali nažalost se na Pacifiku nasukao na greben i morao je napustiti brod, ali do sada je prodano već 20ak nacrta za gradnju Sundownera diljem Svijeta, a nekoliko je već u poodmakloj fazi gradnje…

2 misli o “O brodu

  1. Povratni ping: Novi dizajn | Brodogradnja

  2. Povratni ping: Usporedba s Macifom | Brodogradnja

Komentiraj